Oppskriften til å bli lest: useful, updated, unique

Seth Godin drar gjennom de tre kritiske variablene du må treffe på dersom du skal lykkes med å tiltrekke deg lesere (og snakker samtidig litt om hva som skal til for å score høyt på søkemotorene).

Kort, poengtert og nyttig pdf.

De tre U-ene:

  1. Useful
  2. Updated
  3. Unique

Enkel oppskrift, men akk så vanskelig:

“Oh, boy,” you think, “this is a lot of work.” It is, and that’s great news.

It’s great news because it means that for the foreseeable future, the secret of getting tons of organic web traffic has NOTHING TO DO with who you know or how much money you have. It revolves around a simple truth: great pages get more traffic.

Kommentarer

Fin oppskrift fra Grodin. Sjekk også artikkelen Building a Traffic-Worthy Site fra SeoMoz.org som tar opp noe av det samme poenget. (Spol ned til midten av artikkelen – avsnittet om Authoring high quality content)

Make sure that when you design your content outline, you include data and information that can be found nowhere else. While collecting and amalgamating information across the web can create good content, it is the unique elements in your work that will be noticed and recommended.

Annonse

Nye bilder